Zupa z soczewicy z limonką


Boska zupa z soczewicy. Znalazłam to online, naprawdę warto ją zrobić. Jest wyśmienita. Zrobienie jej wymaga w sumie mało pracy. Trzeba tylko mieć soczewicę , suszoną limonkę i mikser, żeby zrobić z niej zupę-krem. Raz zrobiłam z liśćmi limonki, gdyż nie miałam suszonych limonek. Tez była dobra. Radzę dodać więcej czosnku. Ja dodałam 6 ząbków. Można również użyć pomidorów z puszki. Uważam również, ze pomysł z makaronem vermicelli jest idiotyczny (przepraszam). Koniecznie użyjcie makaronu ryżowego.

Ja teraz zawsze mam przygotowane zasuszone limonki. Tak w razie czego, jak zupełnie nic nie mam w lodowce, to robię zupę z soczewicy.


Składniki: 250g czerwonej soczewicy, (moze tez byc soczewica czerwona, rozdrobniona)
4 średnie pomidory, bez skórki, posiekane (użyłam przecieru własnej roboty),
3 suszone limonki (luomi),
4 łyżki oleju,
3 średnie cebule, dorobno posiekane,
1 ząbek czosnku, posiekany, więcej radzę
1/2 cm kawałek imbiru, posiekany,
1/2 łyżeczki curry Madras,
1/2 łyżeczki kurkumy,
1/2 łyżeczki kuminu, więcej radzę , co najmniej dwie
2 łyżki koncentratu pomidorowego,
50g makaronu vermicelli (cienkie nitki)
sól do smaku.


Soczewicę płukać na sicie do momentu, kiedy woda będzie czysta. Włożyć ją do garnka, zalać 1 l gorącej wody, zagotować, przykryć i gotować do miękkości. Dodać pomidory i gotować kolejne 5 minut.
Na patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę i limonki podziurawione w kilku miejscach nożem. Smażyć cebulę do momentu, kiedy się zezłoci. Dodać czosnek, imbir i przyprawy, smażyć jeszcze chwilę. Zmiksować soczewicę i pomidory + cebulę i przyprawy. Dodać koncentrat pomidorowy i gotować około 5 minut. Przyprawić do smaku solą. Osobno ugotować makaron i podać oddzielnie. Limonka jest konieczna. Jeśli nie ma suszonej, może być ewentualnie świeża


.

Komentarze

  1. Zrobiłam tez raz z soczewicy zielonej i raz z czarnej. Tez wyszła wyśmienita. Jednego razu dodałam więcej imbiru i na koniec posypałam koriandrem.
    Innym razem dodałam bazylie i pietruszkę. Wyśmienita, szybka i zdrowa zupa - zwłaszcza dla takich jak ja - bez glutenowych i bez laktozowych.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty