Chciałabym być bardzo bogata lub bardzo zdrowa.

Chciałabym być bardzo bogata.
Bogata i zdrowa na tyle, żeby zupełnie niczym się nie przejmować.
Nie myśleć o tym, co to będzie jak kiedyś przejdę na emeryturę. Praktycznie jest to niemożliwe.
Nie mogę przejść na emeryturę,bo żadna emerytura mi nie przysługuje. Jestem wolny strzelec, wolny zawód.  Co się stanie ze mną, kiedy już nie będę w stanie pracować  Zostanie mi tylko ulica? Nadzieja, że dzieci mi pomogą? Że pozwolą mi ze sobą zamieszkać,  że będą mnie utrzymywać? Mam kochane dzieci, ale czy mam prawo tego od nich wymagać? Chyba nic mi innego nie pozostaje, jak zacząć zbierać proszki nasenne. Muszę koniecznie je mieć, żeby się zabezpieczyć na przyszłość. Ciekawe czy proszki na sen też po jakimś czasie stają się nieprzydatne do użytku? Mają jakiś termin używalności?
Pokolenie moich rodziców i to, które przechodzi teraz na emeryturę ma jeszcze jako tako zabezpieczone życie. I oczywiście ludzie, którzy pracowali na państwowych posadach, albo odprowadzali podatki socjalne.
Co prawda ja odprowadzam, rząd holenderski zabiera mi sporą sumę pieniędzy, ale ponieważ tam nie mieszkam, nie przysługuje mi żadna emerytura. Chyba będę pisać do Strasburga, bo ktoś mnie okrada i robi ze mnie idiotę. Bo to jest po prostu chore. Płacę podatki, ale w ogóle nie korzystam z niczego w Holandii. Ani z służby zdrowia ani z żadnych państwowych udogodnień. Mnie tam nie ma.
Co mnie czeka?; albo praca do śmierci albo samobójstwo.  Wracam więc do tego, że bardzo bym chciała być bogata albo zdrowa. Jak na razie ani jedno ani drugie. Wishful-thinking.

Znalazłam bardzo ładne zdjęcie, 100-letniej Japonki.


Nicolaes Maes - Old Woman Dozing



Komentarze

Popularne posty