Kino XX-lecia międzywojennego w wydaniu Slawomira Koper - bez Grossównej.


Na tyle okładki, drugiego tomu z serii Dwudziestolecie  Międzywojenne  pod  tytułem  "Kino Teatr Kabaret" autor Sławomir Koper tak o to się reklamuje:
 Autorem kolekcji jest znany i ceniony znawca czasów Drugiej Rzeczypospolitej.... twórca wielu bestsellerowych książek opisujących okres przedwojenny.
Seria te jest wspólną publikacją  wydawnictw:  Edipresse i Bellona. A partnerami są NAC i Muzeum Plakatu. 

Pan Koper jest mi zupełnie nieznanym historykiem/pisarzem, nigdy o nim przedtem nie słyszałam. Na wkładce okładki przeczytałam, że jest historykiem i znawcą XX-lecia wojennego; byłam ciekawa co napisał o Helence Grossównej, dlatego kupiłam tę książkę. 

Książka ma 129 stron. Na żadnej ze stron nie ma nawet jednego zdania na temat Heleny Grossównej. Może to nepotyzm przemawia przeze mnie i zraniona duma rodzinna, nie wiem. Ale jak to jest możliwe, ze pisząc na temat kina polskiego i poświęcając parę wersów komedii, podkreślając jak bardzo popularną gatunkiem była komedia,  nawet w jednym zdaniu nie wymienił Grossównej?

Naprawdę drogi Panie Koper uważa Pan siebie za znawcę kina, teatru i kabaretu przedwojennego i nie słyszał Pan o jednej z najbardziej utalentowanych aktorek filmu XX-lecia międzywojennego? Może warto by było się trochę dokształcić i zajrzeć do przedwojennych magazynów poświęconych kinematografii polskiej. Polecam. Może Pan nie ma pojęcia o tym, ale jedną z głównych ról w "Zapomnianej Melodii", odtwarza Helena Grossówna, również w komedii "Piętro Wyżej" (hit z roku 37).
Jak Sławomir Koper proklamował siebie znawcą XX-lecia międzywojennego, to ja może zostanę znawcą od Smart Grid!

Z Zapomnianej Melodii - Helenka i Bodo

Komentarze

Popularne posty